Psychology of Thinking and Comprehension

International meeting in honour of Juan A. García Madruga

Contenido de la serie

3 nov. 2017

Session 1: Thinking and Reasoning

"Opening session: Psychology of Thinking and Comprehension: International meeting in honour of Juan A. García Madruga "

Vídeo  |   Español  |  Visto: 82 veces
Isabel Gómez Veiga
profesora del Dpto. Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED
Alejandro Tiana Ferrer
rector (2013-2018), UNED
Miguel Ángel Santed Germán
decano Facultad de Psicología (2010-2018), UNED

"Conditional reasoning and depression"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 88 veces
Ana Cristina Quelhas
catedrática de Psicología Cognitiva. Instituto universitario de Psicología Aplicada, Lisboa

"The construction of mental models in learning and solving problems in Physics"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 120 veces
Nuria Carriedo López
profesora Titular del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"Aproximación a la complejidad del Ejecutivo Central de la MO: un “EC representacional” como extensión del “EC atencional”"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 87 veces
José Óscar Vila Chaves
profesor de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"Stop and think: Cognitive Reflection and mathematics education"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 61 veces
Inés Gómez-Chacón
profesora titular del Dpto. de Álgebra. Facultad de Matemáticas , Universidad Complutense de Madrid
Session 2: Development of Reasoning and Language

"Early Morphosyntactic Development in Spanish: Design and Pilot Study of a Sentence Repetition Task"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 79 veces
Sonia Mariscal Altares
profesora Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"Working Memory in Child Language Development"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 134 veces
Vicenç Torrens García
profesor del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"The relation between Socio Economic Status (SES) and Rapid Automatized Naming (RAN) development in Spanish-speaking students from 4 to 7 years old"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 44 veces
Carmen López-Escribano
profesora Titular del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología, Universidad Complutense de Madrid

"El razonamiento infantil sobre las características personales en situaciones de éxito y fracaso: la envidia y la modestia"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 88 veces
Laura Quintanilla Cobian
profesora del Departamento Metodología de las Ciencias del Comportamiento, UNED

"Developing of backwards reasoning in Secondary"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 52 veces
Marta Barbero
doctoranda. Dipartmento di Matematica, Università di Torino
Session 3: Reasoning and Language

"Más allá del Razonamiento Contrafáctico: La autocompasión en el marco de los procesos de aprendizaje-enseñanza de contenidos psicoevolutivos."

Vídeo  |   Español  |  Visto: 187 veces
Antonio Contreras Felipe
profesor colaborador del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"The comprehension of affirmative and negative counterfactual conditionals"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 153 veces
Isabel Orenes Casanova
profesora ayudante Dra. del Dpto. de Psicología Básica I, UNED

"How children attribute responsibility to players in a game and to components in a device"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 47 veces
Sergio Moreno Ríos
profesor titular del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación, Universidad de Granada

"Superficial factors matter: effects of order of presentation on conditio-nal reasoning"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 15 veces
Orlando Espino Germán
profesor titular del Dpto. de Psicología Cognitiva, Social y Organizacional. Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad de La Laguna

"The suppression of inferences from counterfactual conditionals"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 28 veces
Ruth Byrne
profesora titular de Ciencia Cognitiva. School of Psychology & Institute of Neuroscience, Trinity College. Dublin

4 nov. 2017

Session 4: Assessment of Reading Comprehension

"Improving task-oriented reading comprehension and self-regulation strategies through an intelligent tutoring system"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 66 veces
Laura Gil Pelluch
profesora del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología, Universitat de València

"EDICOLE-P: a new test for diagnostic assessment of reading comprehension in Primary school children"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 143 veces
Elena Pérez Hernández
Profesora C. Dra. del Dpto. Interfacultativo de Psicología Evolutiva y de la Educación, Universidad Autónoma de Madrid

"COMOCOLE: an intervention program to improve reading comprehension by fostering executive processes of working memory"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 48 veces
Isabel Gómez Veiga
profesora del Dpto. Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"Latent Semantic Analysis: Misunderstandings around its use in cognitive modelling"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 117 veces
Guillermo de Jorge Botana
profesor del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED
Session 5: Thinking, Language and Comprehension

"Theoretical Framework: Contributions of conceptual change and sociocultural studies"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 30 veces
Mario Carretero Rodríguez
catedrático del Dpto. de Psicología Básica. Facultad de Psicología, Universidad Autónoma de Madrid

"Rhetorical Competence as a critical skill for literacy development "

Vídeo  |   Español  |  Visto: 187 veces
Emilio Sánchez Miguel
catedrático del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología, Universidad de Salamanca

"Metacognitive monitoring of search decisions when answering comprehension questions from an available text"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 48 veces
Eduardo Vidal-Abarca Gámez
catedrático del Dpto. de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología, Universitat de Valencia

"El inicio de las investigaciones sobre el pensamiento y el razonamiento"

Vídeo  |   Español  |  Visto: 96 veces
Juan Antonio Delval Merino
catedrático de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED

"Plenary, including Speech by"

Vídeo  |   Inglés  |  Visto: 46 veces
Juan Antonio García Madruga
catedrático del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación, UNED